Προβολή αναπάντητων δημοσιεύσεων | Προβολή ενεργών θεμάτων Τώρα είναι 17 Απρ 2014 06:23



 Σελίδα 1 από 1 [ 22 Δημοσιεύσεις ]
Απαντήστε στο θέμα

ΜΕΤΕΜΨΥΧΩΣΗ 
Συγγραφέας Μήνυμα
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 08 Ιαν 2009 16:27
Δημοσιεύσεις: 156
Τοποθεσία: Πειραιάς
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μάιος 2009 13:56
Φιλοσοφική και θρησκευτική διδασκαλία που υπάρχει από τα πολύ παλιά χρόνια σε πολλούς λαούς, κυρίως στους ανατολικούς.

Μετεμψύχωση σημαίνει, ότι η ψυχή του ανθρώπου, βρήσκει εκείνη τη μορφή που της ταιριάζει την συγκεκριμένη στιγμή και περνάει απ' το ένα σώμα στο άλλο, είτε αυτό είναι σώμα ανθρώπινο είτε ζώου ή και φυτού, επιστρέφοντας έτσι στην ζωή και πάλι.

Μπορεί να κάνει αρκετές φορές τον κύκλο της ζωής και του θανάτου. Ταλαιπωρείται η ψυχή περισσότερο ή λιγότερο, ανάλογα με τις ''αμαρτίες'' που έχει διαπράξει.
Αυτή η θεωρία της μετεμψύχωσης υποστηρίχτηκε και διδάχτηκε στην αρχαία Ελλάδα από τους πυθαγόρειους και τους ορφικούς καθώς επίσης και απ' το μεγάλο φιλόσοφο, τον Πλάτωνα.
Βασικά στην Ελλάδα την είδαν ως φιλοσοφική θεωρία σε αντίθεση με την Ανατολή , όπως για παράδειγμα στην Ινδία που έγινε θρησκεία.
Και ο βουδισμός και ο βραχμανισμός και διάφορες άλλες ''ζωολατρικές'' θρησκείες παραδέχονται τη μετεμψύχωση ως σοβαρό παράγοντα στην προσωπική και κοινωνική κατάσταση κάθε ατόμου.
Οι Ινδοί μάλιστα με τη μετεμψύχωση εξηγούσαν την ύπαρξη των καστών.

Θεωρείται πως η ψυχή κάθε οντότητας αρχίζει μια ζωή σε πολυ χαμηλό επίπεδο (πχ φυτό) και κάθε φορά που πεθαίνει ξαναγεννιέται σε σε ανώτερο επίπεδο, αν όμως έχει επιτύχει στην προηγούμενη ζωή της αλλιώς παραμένει στο ίδιο ή και σε κατώτερο.

Έτσι η ζώη μας επηρεάζει τις επόμενες ζωές μας μέχρι την ολοκλήρωση, δηλαδη την εννοποίηση με το Θείο.

Η μετεμψύχωση είναι το ίδιο με την μετενσάρκωση;
Και τι είναι η ψυχή; Ενέργεια χωρίς ή με προσωπικά χαρακτηριστικά :?:


18 Μάιος 2009 13:56
Αποστολή προσωπικού μηνύματος

Εγγραφή: 17 Ιαν 2009 07:50
Δημοσιεύσεις: 236
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μάιος 2009 15:26
Η αποδοχή και η βίωση απο τον άνθρωπο της μετεμψύχωσης είναι ένα απο τα βήματα ψυχικής εξέλιξης που μπορεί να πετύχει, διότι αναγνωρίζει τον νου που διέπει το σύμπαν. Γνωρίζοντας ο άνθρωπος ότι θα συνεχίσει να υπάρχει με άλλη μορφή και δυνατότητες τον οδηγεί στο να μη φοβάται το θάνατο οπότε ζει ελεύθερος απο αυτή τη μεταφυσική αγωνία της ανυπαρξίας, αλλά και στο να προσαρμόσει έτσι την ζωή του(αποφυγή παθών, εγωισμών, αναξιοπρεπειών) ώστε σε επόμενη ενσάρκωση να είναι πιο ευδαίμων.
ΘΑ έβρισκα εξαιρετικά ενδιαφέρον αν αναρτούσαμε μια ψηφοφορία σχετικά με το τι πιστεύουν τα μέλη της Αφύπνισης σχετικά με την μετεμψύχωση. Θα μπορούσαν να υπάρχουν επιλογες σαν: ναι ακράδαντα, σαφώς όχι, δεν γνωρίζω και το ψάχνω, μάλλον ναι, μάλλον όχι.

_________________
Τον γαρ Δία τον νου του κόσμου υπολαμβάνοντες, ός τα εν αυτώ εδημιούργησεν έχων τον κόσμον... Ζεύς ουν ο πάς κόσμος, ζώον εκ ζώων, και θεός εκ θεών. Ζεύς δε καθό νούς αφ'ού προφέρει πάντα και δημιουργεί τοις νοήμασι.
(Πορφύριος - Περί Αγαλμάτων)


18 Μάιος 2009 15:26
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Διαχειριστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 07 Δεκ 2008 03:08
Δημοσιεύσεις: 1050
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Μάιος 2009 00:28
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε:
ΘΑ έβρισκα εξαιρετικά ενδιαφέρον αν αναρτούσαμε μια ψηφοφορία σχετικά με το τι πιστεύουν τα μέλη της Αφύπνισης σχετικά με την μετεμψύχωση. Θα μπορούσαν να υπάρχουν επιλογες σαν: ναι ακράδαντα, σαφώς όχι, δεν γνωρίζω και το ψάχνω, μάλλον ναι, μάλλον όχι.


http://www.afipnisis.gr/agora/viewtopic.php?f=70&p=3226#p3226

:D

_________________
Το Βλέμμα Πάντα Ψηλά Προς Τα Κάτω.

satyros.panas@gmail.com


21 Μάιος 2009 00:28
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 21 Φεβ 2009 19:05
Δημοσιεύσεις: 76
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Ιουν 2009 17:54
Η ψυχή μας υπερβαίνει κάθε φυσική περιγραφή, γιατί δεν είναι φτιαγμένη από ύλη. Η ύλη έχει βάρος και πιάνει χώρο. Αλλά η ψυχή είναι πνεύμα και γι’ αυτό είναι άυλη. Σαν πνεύμα, είναι συνειδητότητα. Όταν οι γιατροί ανατέμνουν ένα σώμα, βρίσκουν μόνο ύλη. Δεν μπορούν να βρουν την ψυχή. Η ψυχή ανήκει σε μια διάσταση όπου υπάρχει μόνο Φως και Ήχος, αλλά όχι το φως και ο ήχος που ξέρουμε σε αυτό τον κόσμο. Είναι ένα πολύ πιο υψηλό Φως και Ήχος, των οποίων το φως και ο ήχος στο φυσικό σύμπαν δεν είναι παρά μια αντανάκλαση. Εμείς, σαν ψυχή, είμαστε φως πιο λαμπερό από δεκάξι εξωτερικούς ήλιους, όμως δεν είναι ένα φως που καψαλίζει και καίει. Είναι ένα φως καταπραϋντικό και γεμάτο αγάπη. Παλλόμαστε από μια ουράνια αρμονία που δεν μπορεί να ακουστεί με τα φυσικά μας αυτιά.Η ψυχή είναι συνδεμένη με το φυσικό σώμα μέσω της αργυρής χορδής, που είναι αόρατη.


03 Ιουν 2009 17:54
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 19 Μαρ 2009 03:06
Δημοσιεύσεις: 360
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιουν 2009 01:59
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΚΟΡΔΑΣ έγραψε:
Η ψυχή μας υπερβαίνει κάθε φυσική περιγραφή, γιατί δεν είναι φτιαγμένη από ύλη. Η ύλη έχει βάρος και πιάνει χώρο. Αλλά η ψυχή είναι πνεύμα και γι’ αυτό είναι άυλη.
Μία διαφωνία.Η ψυχή όπως και το σώμα είναι ενέργεια και σαν ενέργεια καταλαμβάνουν κομμάτι ''χώρου''.Το ότι δεν μπορούμε να κάνουμε φυσική περιγραφή ίσως και να σημαίνει πως ο νούς το αντιλαμβάνεται αλλά δεν μπορεί να το τοποθετήσει σε κατηγορία του γνωστού και το απορίπτει το συνειδητό.Εξάλου ''βλέπουμε και αντιλαμβανόμαστε'' αυτό που θέλουμε και όχι το όλο.Τα γνωστά φίλτρα της ''λογικής''


ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΚΟΡΔΑΣ έγραψε:
Η ψυχή ανήκει σε μια διάσταση όπου υπάρχει μόνο Φως και Ήχος, αλλά όχι το φως και ο ήχος που ξέρουμε σε αυτό τον κόσμο. Είναι ένα πολύ πιο υψηλό Φως και Ήχος, των οποίων το φως και ο ήχος στο φυσικό σύμπαν δεν είναι παρά μια αντανάκλαση.
Δεν είναι σίγουρο πως ανήκουν σε άλλη διάσταση μιας και στο παρόν που ζούμε υπάρχουν ήχοι και φώς που γνωρίζουμε αλλά δεν αντιλαμβανόμαστε και σίγουρα και άλλοι που δεν έχουμε ανακαλύψει ακόμη.
Τί εννοείς λέγοντας ''φυσικό σύμπαν''.Το γνωστό μέρος του σύμπαντος;

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΚΟΡΔΑΣ έγραψε:
Η ψυχή είναι συνδεμένη με το φυσικό σώμα μέσω της αργυρής χορδής, που είναι αόρατη.
Κάποιοι την έχουν δει οπότε δεν είναι αόρατη από την στιγμή που της δώσανε ταυτότητα.Και δεν συμφωνώ με το διαχωρισμό σε φυσικά και μή.Προτιμώ το αντιληπτό και το μη αντιληπτό.

Το θέμα θα μπορούσε να συνεχιστεί ως φιλοσοφική κουβέντα με ερωτήματα και προσπάθεια ερμηνείας.


04 Ιουν 2009 01:59
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 19 Μαρ 2009 03:06
Δημοσιεύσεις: 360
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιουν 2009 02:21
ΝΑΝΤΙΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ έγραψε:
Η μετεμψύχωση είναι το ίδιο με την μετενσάρκωση;
Και τι είναι η ψυχή; Ενέργεια χωρίς ή με προσωπικά χαρακτηριστικά :?:

Οδηγούμε στο συμπέρασμα πως η ψυχή είναι ενέργεια αλλιώς δεν μπορεί να υπάρξει συνέχεια και βάση για το όλο σκεπτικό.
Για να μπορέσει να υπάρξει μετεμψύχωση ή μετενσάρκωση θα πρέπει να έχει, στο όλο της ή στα τμήματά της, ταυτότητα.Για να μπορέσει να υπάρξει αντίδραση θα πρέπει να έχει και προσωπικά χαρακτηριστικά, ιδιαίτερα.
Μία διαφορά ανάμεσα στα δύο μπορεί να είναι η παρακάτω.Η ψυχή ώς ενέργεια, χάνοντας ένα τμήμα της μετά το γνωστό θάνατο, δημιουργεί αντίδραση με άλλες ενέργειες με κοινό στόχο την ανάκτηση του χαμένου τμήματος.Τα ιδιέταιρα χαρακτηριστικά είναι αυτά που θα ενωθούν με κάποια άλλα και τότε έχουμε την μετεμψύχωση.Σε κάποιες ψυχές τα τμήματα έχουν ιδιαίτερο χαρακτήρα και προσωπικότητα και δεν μπορούν σε αυτή τη φάση να αντιδράσουν με τμήματα άλλων ψυχών και τότε δημιουργούν το χαμένο αντιδρώντας μόνο μεταξύ τους και έχουμε την μετενσάρκωση.
Ίσως.


04 Ιουν 2009 02:21
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 20 Μάιος 2009 13:00
Δημοσιεύσεις: 2
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Ιουν 2009 11:02
Καλημέρα και καλώς σας βρήκα. Δεν ξέρω αν επιτρέπεται η ανάρτηση κειμένων από άλλα ιστολόγια. Στην προκειμένη περίπτωση αναφέρομαι στο δικό μου ιστολόγιο που ξεκίνησα εδώ και λίγες ημέρες.

Αν θέλετε ρίξτε μια ματιά. Το αφήνω στην διακριτική ευχέρεια των διαχειριστών για το σύνδεσμο που παραθέτω, αν πρέπει να μείνει ή όχι.

http://pamfulos.blogspot.com/

_________________
¨Των γάρ νικώντων εστί καί τά εαυτών σώζειν καί τά των ηττωμένων λαμβάνειν¨


23 Ιουν 2009 11:02
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Διαχειριστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 07 Δεκ 2008 03:08
Δημοσιεύσεις: 1050
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Ιουν 2009 12:33
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΙΝΟΣ έγραψε:
Καλημέρα και καλώς σας βρήκα. Δεν ξέρω αν επιτρέπεται η ανάρτηση κειμένων από άλλα ιστολόγια. Στην προκειμένη περίπτωση αναφέρομαι στο δικό μου ιστολόγιο που ξεκίνησα εδώ και λίγες ημέρες.

Αν θέλετε ρίξτε μια ματιά. Το αφήνω στην διακριτική ευχέρεια των διαχειριστών για το σύνδεσμο που παραθέτω, αν πρέπει να μείνει ή όχι.

http://pamfulos.blogspot.com/


Καλησπέρα Νικόλαε,
Καλώς ήλθες και καλή αρχή στο νέο σου ιστολόγιο.

Επιτρέπεται η ανάρτηση κειμένων από άλλα ιστολόγια/ιστοσελίδες αρκεί να αναφέρεται η πηγή/σύνδεσμος.

Καλό είναι όμως να μην βάζουμε ένα ''ξερό'' σύνδεσμό αλλά να αντιγράφουμε και το κείμενο εδώ έτσι ώστε και να είναι πιο εύκολο για ανάγνωση-μελέτη-σχολιασμό αλλά και να μην χαθεί αν πέσει ή σβηστεί στην αρχική σελίδα που υπάρχει(γενικότερα το λέω αυτό)

Άρα αν το επιθυμείς ανέβασε ολοκληρο το κείμενο σου ''Περί Ψυχής'' από το ιστολόγιο σου.

_________________
Το Βλέμμα Πάντα Ψηλά Προς Τα Κάτω.

satyros.panas@gmail.com


23 Ιουν 2009 12:33
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 20 Μάιος 2009 13:00
Δημοσιεύσεις: 2
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Ιουν 2009 12:54
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ έγραψε:

Καλησπέρα Νικόλαε,
Καλώς ήλθες και καλή αρχή στο νέο σου ιστολόγιο.

Επιτρέπεται η ανάρτηση κειμένων από άλλα ιστολόγια/ιστοσελίδες αρκεί να αναφέρεται η πηγή/σύνδεσμος.

Καλό είναι όμως να μην βάζουμε ένα ''ξερό'' σύνδεσμό αλλά να αντιγράφουμε και το κείμενο εδώ έτσι ώστε και να είναι πιο εύκολο για ανάγνωση-μελέτη-σχολιασμό αλλά και να μην χαθεί αν πέσει ή σβηστεί στην αρχική σελίδα που υπάρχει(γενικότερα το λέω αυτό)

Άρα αν το επιθυμείς ανέβασε ολοκληρο το κείμενο σου ''Περί Ψυχής'' από το ιστολόγιο σου.

Σε ευχαριστώ πολύ για την διευκρίνιση. Ορίστε λοιπόν το κείμενο, το οποίο ανέβασα στο ιστολόγιο μόλις χθες. Αναμένω σχόλια σας.



Περί Ψυχής

Ο Ιάμβλιχος γεννήθηκε στην Χαλκίδα της Κοιλής Συρίας στα μέσα του 3ου αιώνα μ.Χ. και πέθανε μεταξύ του 324 και 326. Προερχόταν από οικογένεια γαικτημόνων και ο πρώτος του δάσκαλος ήταν ο Ανατόλιος, ο οποίος πιθανόν ήταν καθηγητής της Αριστοτελικής σχολής στην Αλεξάνδρεια. Στην συνέχεια δάσκαλος του ήταν ο Πορφύριος (232 - 304 μ.Χ.) ο Τύριος, μαθητής του Πλωτίνου (204/5 - 269/270 μ.Χ), και αργότερα της συριακής σχολής, της οποίας σηματική είναι η συνεισφορά στην αναβίωση της πλατωνικής φιλοσοφίας κατά τον πέμπτο αιώνα, τόσο στην Αθήνα (Συριανός, Πρόκλος), όσο και στην Αλεξάνδρεια (Αμμώνιο, Δαμάσκιο, Σιμπλίκιο).

Στα 290 ο Ιάμβλιχος αναλαμβάνει την σχολή της Συρίας και δισάσκει σύμφωνα με τον τρόπο των Πυθαγορείων, μέχρι τις αρχές του τετάρτου αιώνα όταν επί αυτοκράτορα Διοκλητιανού ξεκινάει ο "μεγάλος διωγμός". Με την επίσημη αποδοχή του Χριστιανισμού από τον Κωνσταντίνο ξεκινάνε οι διαμάχες ανάμεσα σε χριστιανούς πλατωνιστές και σε νεοπλατωνιστές, οι οποίοι διαφοροποιούνται σε πολλά θέματα με τους χριστιανούς, με κυριότερη διαφωνία αν τελικά ο Θεός είναι η πρώτη υπόσταση ή απλά είναι μία ανθρώπινη νοητική ερμηνεία του άρρητου; Οι νεοπλατωνικοί θεωρούν ότι ο χριστιανικός Θεός λειτουργεί αυθαίρετα στέλνοντας τον ίδιο του τον υιό στην γη σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή –ενώ ο ίδιος είναι αιώνιος. Δεύτερον, προκαλεί μεγάλη περιέργεια αυτός ο υιός να είναι με σάρκα και οστά , καθώς είναι ασύμφωνο με την υπόσταση του Ενός. Έτσι, οι νεοπλατωνικοί θα στραφούν σε άλλες αναζητήσεις και θα γνωρίσουν την αλήθεια μέσα από τους Χαλδαϊκούς Χρησμούς και τα Ερμητικά Κείμενα. Όσον αφορά τους πρώτους, ήτανε μια συλλογή σκοτεινών εξάμετρων χρησμών των Βαβυλωνίων, από τον Ιουλιανό τον Χαλδαίο και τον γιό του Θεουργό (κατά την περίοδο του Μάρκου Αυρήλιου 160 – 181 μ.Χ.), προερχόμενων από τις αποκαλύψεις μιας εκστατικής προφητείας που περιείχαν φυσιολατρικές παρατηρήσεις για τα ουράνια φαινόμενα. Όσον αφορά τα Ερμητικά Κείμενα, αυτά αποδίδονται στον Ερμή τον Τρισμέγιστο έναν Αιγύπτιο ιερέα με το όνομα Μανέθωνα, του οποίου του είχε ζητηθεί από την βασιλική οικογένεια των Πτολεμαίων, στις αρχές του 3ου αιώνα να μεταφράσει τα ιερά κείμενα της Αιγυπτιακής σοφίας. Το όνομα του ιερά στα αιγυπτιακά σημαίνει «Αλήθεια του Θοθ ή του Τοθ», δηλαδή του Θεού της σοφίας, έτσι οι Έλληνες στην συνέχεια θα του δώσουνε το όνομα του Ερμή του Τρισμέγιστου, αυτού δηλαδή που είναι τρεις φορές μεγάλος. Φτάνουμε λοιπόν στον Πλωτίνο, ο οποίος πρώτος θα δώσει την ερμηνεία της τριάδας περιγράφοντας τον Θεό ως την μονάδα που είναι οργανωμένη και που λειτουργεί ως ενιαία τριάδα (ο αριθμός 3 ήτανε άλλωστε πολύ βασικός για του Πυθαγόρειους).

Ο Ιάμβλιχος όμως θα προχωρήσει πιο πέρα απ’ ότι ο Πλωτίνος, όπου με την συγκρότηση της τριάδας Είναι – Ζωή – Νους, ο τελευταίος μας περιγράφει την διαλεκτική καθαρκτική διαδικασία που δείχνει την ανοδική πορεία της ψυχής, ενώ ο Ιάμβλιχος εισάγει πλήθος κλειστών τριάδων. Αυτές οι τριάδες λειτουργούν αυτοτελώς, προοδεύουν και επιστρέφουν στο αρχικό ενοποιώντας το κάθε φορά εκ νέου.

Γράφει λοιπόν ο Ιάμβλιχος σε μία του επιστολή στον Πορφύριο: «Εάν, όμως, πρέπει να σου αποκαλύψω την αλήθεια όσον αφορά στον προσωπικό δαίμονα, πρέπει να πούμε ότι δεν διαμοιράζεται σε μας από ένα μέρος του ουρανού ή από κάποιο από τα ορατά στοιχεία, αλλά από ολόκληρο τον κόσμο, ολόκληρη τη ζωή που περιέχεται σε αυτόν και σε όλα τα σώματα, μέσω των οποίων η ψυχή κατέρχεται στην δημιουργία, γίνεται μέρος την μοίρας μας, παρόμοια στον καθένα, ελέγχοντας με τον ίδιο τρόπο τον καθένα. Αυτός λοιπόν ο δαίμονας υπάρχει ως παράδειγμα πριν ακόμη οι ψυχές κατέλθουν στην δημιουργία. Και όταν η ψυχή πάρει τον δαίμονα ως οδηγό της, ο δαίμονας αμέσως την ελέγχει, συμπληρώνει τις ζωές της και την δένει με το σώμα όταν κατεβαίνει. Και κυβερνά το κοινό ζώο της ψυχής, κατευθύνει την ιδιαίτερη ζωή της και μας δίνει τις αρχές όλων των σκέψεων και της λογικής μας».

Φτάνουμε λοιπόν στην μονάδα, η οποία βρίσκεται πέρα κάθε κατηγορίας και δεν είναι υπαρκτή υπό καμία έννοια, γιατί τότε θα εξέπιπτε στο επίπεδο των πολλαπλών όντων, τα οποία δεν μπορούν να υπάρξουν παρά μονάχα δι’ αυτής. Πέρα αυτών είναι ακαθόριστη, αδιανόητη και ανέκφραστη, βρίσκεται πέραν κάθε ενέργειας και αν υπάρχει μια αρχική ενέργεια, αυτή αποδίδεται στο νου, που ιεραρχικά είναι δεύτερος και απορρέει εκ της μονάδας. Ο νους προέρχεται άμεσα από την μονάδα και, ως υπόσταση που δημιουργεί βρίσκεται πέραν κάθε πράγματος. Δημιουργημένος όμως εκ της μονάδος, στρέφεται συνεχώς προς αυτή, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την ψυχή που προέρχεται από το νου και που είναι η εικόνα του. Ο στόχος του είναι η οργάνωση του σύμπαντος και κινείται μεταξύ της αιωνιότητας και του χρόνου. Η ψυχή, όμως, είναι υποχρεωμένη να στρέφεται τόσο προς το νοητό κόσμο όσο και προς τον αισθητό, τον οποίο συνιστά η ύλη. Εκ της ψυχής προέρχεται και η ατομική ψυχή, χωρίς αυτό να αντιφάσκει στην ύπαρξη μιας ενιαίας ψυχής. Παρά όμως την έκπτωσή της, η οποία συνεπάγεται και την ενσάρκωσή της, διατηρεί μια ανάμνηση της ευγένειας της προέλευσής της από την πρωταρχική μονάδα. Αυτή η ανάμνηση, λοιπόν, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι δουλειά το προσωπικού της δαίμονα, ο οποίος την ακολουθεί παντού και, όπως μας λέει ο Ιάμβλιχος, γίνεται μέρος της μοίρας της.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον ορφισμό στην παρούσα φάση. Ένας ξένος Θεός, που ήρθε από την Ανατολή, ο Διόνυσος, γίνεται Θεός της φύσης, της ζωής και του θανάτου. Ο ορφισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον μύθο του Διόνυσου Ζαγρέα, και αυτός ο μύθος θα γίνει ο πυρήνας του διονυσιακού ορφικού δυιδισμού αλλά και του απολλώνιου πυθαγορικού δυιδισμού: το σώμα, φυλακή της ψυχής, κρατεί το τιτανικό στοιχείο, η ψυχή από το θεϊκό. Ο μύθος λέει ότι οι Τιτάνες, απ’ όπου γεννήθηκαν οι άνθρωποι, καταβρόχθισαν τα κομμάτια από το σώμα του Διόνυσου –βρέφος ακόμα- με επακόλουθο η οργή του Δία να ξεχειλίσει και να τους κατακεραυνώσει.

Η πάλη του ανθρώπου πλέον εστιάζεται στο πιο από τα δύο στοιχεία θα υπερισχύσει. Το θεϊκό ή το γήινο; Η ψυχή ή το σώμα; Ο εγκλωβισμός της ψυχής στο σώμα μόνο ως τιμωρία νοείται, και χρειάζεται μια διαρκής πάλη –άγνωστο για πόσο χρονικό διάστημα- για να βρει η ψυχή την σωτηρία της μέσα από την κάθαρση σε μύρια σώματα. Μια κάθαρση που θα επιφέρει την αθανασία. Πόσο διαχρονικοί άλλωστε είναι οι τελευταίοι στίχοι από τα Χρυσά Έπη των Πυθαγορείων…


Όταν, λοιπόν, εγκαταλείψεις το σώμα και μετέλθεις στον ελεύθερο Αιθέρα

Θα γίνεις αθάνατος –θεός άβροτος- και όχι πια θνητός.

_________________
¨Των γάρ νικώντων εστί καί τά εαυτών σώζειν καί τά των ηττωμένων λαμβάνειν¨


23 Ιουν 2009 12:54
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αστερίων

Εγγραφή: 24 Μαρ 2009 00:05
Δημοσιεύσεις: 155
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Ιουν 2009 19:54
Παιδιά, πολύ ωραίο θέμα. Επειδή είναι πολύ δύσκολο όμως και με πολλές προεκτάσεις, λέω να το πιάσουμε κομμάτι κομμάτι, με βάση όσα έχουμε διαβάσει ή έστω όσα αντιλαμβανόμαστε από μόνοι μας και να το θέσουμε σε μια βάση. Για να δούμε τί είναι η μετεμψύχωση/μετενσάρκωση και πώς λειτουργούν (αν καταλήξουμε ότι υπάρχουν) θα ήταν καλό πιστεύω να δούμε πρώτα τί είναι η ψυχή.

Πιστεύετε κατ'αρχάς ότι η ψυχή έχει μορφή/σχήμα/μέγεθος/ποσό ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό που συνδέεται με τις αισθήσεις?

_________________
ΚΑΝΕΝΑΣ


27 Ιουν 2009 19:54
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
redrum

Εγγραφή: 11 Ιουν 2009 21:44
Δημοσιεύσεις: 59
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Ιουν 2009 02:04
Η ψυχή δεν έχει καμία υλική μορφή ή σχέση κατά την γνώμη μου.

_________________
Άν δεν καώ εγώ, αν δεν καείς εσύ... πως θα γεννούνε τα σκοτάδια Φώς?


28 Ιουν 2009 02:04
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Διαχειριστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 07 Δεκ 2008 01:04
Δημοσιεύσεις: 1366
Τοποθεσία: ΕΛΛΑΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Ιουν 2009 12:09
Κάποιοι πιστεύουν πως η ψυχή είναι η ενέργεια που πιστοποιεί τον θεο μεσα μας. Πιστεύουν πως η ψυχή είναι δημιούργημα του θεού και σαν δημιούργημα
του είναι κτιστή και διαφέρει απο την άκτιστη ουσία του Θεού. Αφού είναι κτιστή, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στο καλό και το κακό και ανάλογα να πλησιάσει ή να
απομακρυνθεί από το θεό.

Κάποιοι πιστεύουν πως απέναντι στην Ορθόδοξη θέση και τη χριστιανική γραμματεία, σχετικά για τη ψυχή υπάρχουν και τρεις θεωρίες που διαστρεβλώνουν την αλήθεια περί ψυχής:


α) Θεωρία του Πλάτωνα
Ο Πλάτωνας υποστήριζε ότι το σώμα είναι μνήμα και φυλακή της ψυχής και ο άνθρωπος πρέπει να απαλλαγεί απ' αυτό. Πίστευε ότι η ψυχή προέρχεται από
τον κόσμο των Ιδεών, από τον όποίον έπεσε και φυλακίστηκε στο σώμα. Η ψυχή δηλαδή, προϋπήρξε του σώματος και είναι κατά πολύ ανόητερη του.

Η Εκκλησία απορρίπτει αυτή τη θεωρία, επειδή πιστεύει στην ενότητα σώματος και ψυχής στο πρόσωπο του ανΘρώπου και επειδή δέχεται την
ταυτόχρονη δημιουργία σώματος και ψυχής.


β) Θεωρία της Μετεμψύχωσης

Η θεωρεία αυτή, που είναι μία από τις βασικές θεωριες στον Ινδουϊσμό και στο Βουδισμό, υποστηρίζει οτι η ψυχη μετα το θάνατό της μεταβαίνει σε άλλο ζωντανό
οργανισμό (άνθρωπο ή ζώο), μέχρι να καθαρθεί, οπότε τότε θα ενωθεί με το θείο και θα σταματήσει αυτός ο κύκλος των μετεμψυχώσεων.

Η Εκκλησία απορρίπτει και αυτή τη θεωρία, γιατί καθε ανθρωπος αποτελεί μια ψυχοσωματική οντότητα που εχει τη δικη του ξεχωριστή προσωπικότητα.
Σώμα και ψυχή στον άνθρωπο είναι ενωμένα σ' ένα πρόσωπο. Πριν την Τελική Κρίση και τη Δευτέρα Παρουσια του Χριστού θα γίνει η ανάσταση όλων των
νεκρών και τότε κάθε ψυχή θα λάβει το σώμα της, πιστοποιωντας ετσι την ενότητα σώματος και ψυχής.


γ) Θεωρία της Μεταφυτεύσεως
Σύμφωνα με αυτην τη θεωρία η ψυχή του εμβρύου προερχεται απο την ψυχή των γονέων.

Η εκκλησία απορρίπτει τη θεωρία της μεταφυτευσεως
, γιατί πιστεύει ότι η ψυχή δημιουργεί­ ται απο τoν Θεο και δε μεταβιβάζεται από την ψυχή του ανδρογυνου.

Πηγή: Απο το "εξαιρετο" βιβλιο - σταθμο του Γιωργου Κορη " Τα 23 ταγματα των τελωνειων - Ο τελωνισμος της ψυχης"

Αναφέρω το παραπάνω κείμενο από το βιβλίο του Κορη γιατί πρέπει ακουστεί και η άποψη των Ορθόδοξων περί Ψυχής και πως βλέπουν τους Αρχαίους Έλληνες Φιλόσοφους.
Ορισμένα Βιβλικά παραδείγματα εφαρμογής της λέξης «ψυχή» ή «ψυχές» σε έναν ή περισσότερους ανθρώπους βρίσκονται στo εδάφιo: Ιησούς του Ναυή 11:11

Στη φιλοσοφία, η οντολογική μεταφυσική έχει κεντρικό αντικείμενο το ζήτημα της ψυχής. Οι φιλόσοφοι Αναξιμένης, Ηράκλειτος, Αριστοτέλης και άλλοι,
θεωρούσαν πως η ψυχή είναι ύλη. Συγκεκριμένα πως αποτελεί την κινητήρια δύναμη των πάντων και τη βάση πάνω στην οποία δημιουργήθηκε το σύμπαν.

Αντίθετα ο Πλάτωνας υποστήριξε ότι η ψυχή είναι η αρχή της σκέψης. Αυτός πρώτος διατύπωσε τη θεωρία ότι η ψυχή είναι άυλη, άφθαρτη κι αθάνατη.

Η προσωπική μου άποψη περί ψυχής είναι ότι η "ψυχή'' είναι εκείνος ο μόνιμα παρόν παρατηρητής που χρησιμοποιεί το σώμα και τον εγκέφαλο μας.
Είναι το αθάνατο κομμάτι μας στο οποίο ανήκουν τα θνητά κομμάτια της ψυχής (σώμα - εγκέφαλος). Η σύσταση της ψυχής κατά πάσα πιθανότητα είναι κβαντικό κενό
(κάτι αόρατο μέσα στο κβαντικό κενό) και είναι η δύναμη που αντιλαμβάνεται πίσω από τα αισθητήρια όργανα και τον εγκέφαλο.

Η Χ.Ο. Εκκλησία λέει:

.."Η Εκκλησία απορρίπτει και αυτή τη θεωρία, γιατί καθε ανθρωπος αποτελεί μια ψυχοσωματική οντότητα που εχει τη δικη του ξεχωριστή προσωπικότητα.
Σώμα και ψυχή στον άνθρωπο είναι ενωμένα σ' ένα πρόσωπο. Πριν την Τελική Κρίση και τη Δευτέρα Παρουσια του Χριστού θα γίνει η ανάσταση όλων των
νεκρών και τότε κάθε ψυχή θα λάβει το σώμα της, πιστοποιωντας ετσι την ενότητα σώματος και ψυχής"..


Εγώ πιστεύω ότι η προσωπικότητα δεν έχει καμία σχέση με την ψυχή μας. Η προσωπικότητα είναι κάτι άλλο. Είναι κάτι επίκτητο και αέναα μεταβαλόμενο.
Η προσωπικότητα διαβάζει δεδομένα που διαχειρίζεται ο εγκέφαλος μας βάση των ερεθισμάτων που δέχεται επί καθημερινής βάσης. Εγώ όταν ήμουν 6 χρονών
δεν είχα την ίδια προσωπικότητα που έχω σήμερα. Κοινώς δέχθηκα πολλά και διαφορετικά εξωτερικά ερεθίσματα στον εγκέφαλο μου για να διαμορφώσω τον
χαρακτήρα μου σήμερα.. προς το καλύτερο (;) προς το χειρότερο (;) δεν έχει σημασία αυτό, σημασία έχει ότι η προσωπικότητα είναι απλά ένας "ρόλος" που
ταυτίζεται με τον παρατηρητή μας - την ψυχή μας. Η προσωπικότητα πεθαίνει όχι μόνο με το θάνατο του σώματος, αλλά και όσο είσαι εν βιολογική ζωή.

Η ψυχή δεν παραμένει ατομική πριν και μετά το βιολογικό σώμα μας. Υπάρχει "ανακύκλωση".. πιστεύω στη Μετεμψύχωση γιαυτό το λέω αυτό.

Σ.Σ. Στη Φυσική ψυχές ονομάζονται τα διάφορα είδη πεταλούδων.

_________________
"ό μέν ήλιός ποτε άμαυρωθείς τήν γήν σκιά,
τότε δέ ναοί οί συνεχώς στάντες άποφθερούνται,
αιθήρ δέ φθίσεται καί Θεοί έπί χθονί πεσούνται.
Οί μέν ήσσονές ποτε τών κρεισσόνων έσονται Κύριοι,
τότε δέ άοιδοί άείδοντες παύσονται
καί μάλλον τά όπλα άναλήψονται."
ЭЄ 'Α Σκορπίου - Αντάρης ЭЄ


28 Ιουν 2009 12:09
Αποστολή προσωπικού μηνύματος

Εγγραφή: 19 Μαρ 2009 10:24
Δημοσιεύσεις: 106
Τοποθεσία: Αθήναι
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Ιουν 2009 15:34
Εγώ μέχρι να αρχίσω να ασχολούμε με όλα αυτά
δε δεχόμουν ψυχή αλλά μόνο σώμα και νου .
Τώρα που διάβασα Σωκράτη όμως αλλάξαν τα πράγματα .

Είναι και ένας άλλος λόγος όμως που με κάνει να δεχθώ την ύπαρξή της.
Η ελληνική γλώσσα οπού εφόσον αποδέχομαι τις έννοιες
δεν μπορώ να έρθω και να πω ότι
η λέξη ψυχή δεν αντιστοιχεί σε κάποια έννοια (υπαρκτή)

Σκέφτομαι το εξής .
Ο Σωκράτης λέει ότι οι ψυχές ακολουθούμε τα <άρματα των θεών>
Συνεπώς το πέρνω περίπου ως μέσο επέμβασης των θεών
στη φυσική μας πραγματικότητα.
Όπως φαίνεται και από την υπογραφή μου
αναφορικώς με το ρήμα <άρχω> εννοώ ότι ο Ζευς άρχει
αλλά εμείς ΥΠ άρχουμε του Διός .
Δηλαδή όταν μιλάμε για αυτονομία μήπως εννοούμε το νου μας ?
Είναι δύσκολο να κατανοήσουμε βεβαιώς όλο αυτό .

Ας σκεφτούμε και αυτά που έχουμε ακούσει για άψυχους και κύβους .
Δηλαδή , σκέφτομαι τώρα , μήπως είναι όντα που δεν είναι φτιαγμένα
από τους θεούς για να επεμβένουν στο νοητικό τους ?
Οπως δήποτε θέλει προσοχή όταν μιλάμε για τις ικανότητες των θεών όμως .
Όλο το παιγνιο λογικώς θα πρέπει να βρίσκεται
στο τι θέλουν οι θεοί να κάνουν με τη δημιουργία των .
Εμένα μου φαίνεται ότι θέλουν να φτιάξουν τον άνθρωπο
έτσι ώστε με τη βοήθειά των να κατανοήσει τη δημιουργία .
Βεβαίως έχουμε ακούσει και το
<μόνο ο Δίας γνωρίζει τι θέλει να κάνει>
και το λέω αυτό όχι για να σας κουράσω με τη <φοβία της αναζήτησης>
αλλά για να θυμηθούν όσοι δε το θυμούνται
ότι η ασέβεια προς τους θεούς δεν είναι μάλλον ότι αυτοί πειράζονται
αλλά εμείς να είμαστε ταπεινοί με τις ιδέες μας
μέχρι να αρχίσουμε να τις επιβεβαιώνουμε
ώστε να μη δεχθούμε απόψεις που είναι ικανές να μας καταστρέψουν ηθικώς .

Προκειμένου να κλείσω να μη ξεχάσουμε να συμπεριλάβουμε στη σκέψη μας
τα ζώα και το χρυσούν γένος
όπου και τα δύο φαίνεται να είναι πο εναρμονισμένα ..(με τα <άρματα των θεών>?)

_________________
Ο θεός Δίας άρχει και αποκαλύπτεται σε όποιον ,τουλάχιστον ,τον πιστέψει.
Δώδεκα οι θεοί του Ολύμπου.
θεός Δίας,θεός Ποσειδώνας,θεός Ερμής,θεός Ήφαιστος,θεός Άρης,θεός Απόλλων,
θεά Ήρα,θεά Εστία,θεά Δήμητρα,θεά Αφροδίτη,θεά Αθηνά,θεά Άρτεμις.


28 Ιουν 2009 15:34
Αποστολή προσωπικού μηνύματος

Εγγραφή: 19 Μαρ 2009 10:24
Δημοσιεύσεις: 106
Τοποθεσία: Αθήναι
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Ιουν 2009 15:44
δηλαδή μου φαίνεται ότι τείνουμε για να γίνουμε χρισμένοι
δηλαδή να επαναγκαθιδρύσουμε την επικοινωνία μας με τους θεούς .

(αυτό το γράφω επειδή δίπλα συζητούμε και για τον Σατανα και Χριστο)
Ο Χριστος σημαίνει και χρισμένος
και έχω μάθει δε ότι οι Μουσουλμάνοι δέχονται το Χριστό ως χρισμένο
και όχι ως τον ίδιο τον ΘΕΟ .
..και πολύ λογικό μου φαίνεται.

χρίσμα λοιπόν.

_________________
Ο θεός Δίας άρχει και αποκαλύπτεται σε όποιον ,τουλάχιστον ,τον πιστέψει.
Δώδεκα οι θεοί του Ολύμπου.
θεός Δίας,θεός Ποσειδώνας,θεός Ερμής,θεός Ήφαιστος,θεός Άρης,θεός Απόλλων,
θεά Ήρα,θεά Εστία,θεά Δήμητρα,θεά Αφροδίτη,θεά Αθηνά,θεά Άρτεμις.


28 Ιουν 2009 15:44
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
redrum

Εγγραφή: 11 Ιουν 2009 21:44
Δημοσιεύσεις: 59
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Ιουν 2009 13:16
Η Μετεμψύχωση κατά την γνώμη μου έχει μια και μόνη σκοπιμότητα και αυτή είναι η συλλογή εμπειριών (ή διαφορετικά συνειδητό "ξύπνημα" μνήμης).
Ο σκοπός της πορείας της μέσω των αιώνων, λειτουργεί ως μάθηση και εκπαίδευση με σκοπό την λύτρωση - κάθαρση και επιστροφή της ως συνειδητό πλέον μέρος της πανσυμπαντικής Ψυχής. Πολλά κομμάτια της αναγνωρίζει μέσα στην εκάστοτε πορεία της, άλλα την έλκυουν και άλλα την απωθούν.
Άλλοτε αναγνωρίζει την ουσία της μέσα σε άλλο φορέα και άλλοτε την αποστρέφεται λόγω της μη συμβατότητας που νοιώθει. Η ψυχή επίσης κατά την γνώμη μου λογικά πρέπει να διακρίνεται σε θνητή και αθάνατη.
Η θνητή είναι πιο συμβατή με την ύλη (ποιο ταυτόσημη ίσως και συμπαγής) μιας και η ύλη είναι η πιο πυκνή μορφή ενέργειας, απο την στιγμή που το σώμα - ύλη την περικλείει.
Εκεί κάπου (μέσα στην θνητή ψυχή) ίσως και να βρίσκονται τα υπό μορφήν "πάθη" του ανθρώπου, και ανάλογα με τις επιλογές της κάθε υπόστασης επέρχεται ή η απελευθέρωση από τα δεσμά και η συνέχιση της εξέλιξης, ή η ψυχοσωματικές διαταραχές.
Η αθάνατη ψυχή από την άλλη πλησιάζει τον Νου, τον αύλο, άφθορο, άχωρο κτλ...
Τον μη εκδηλωμένο, ανενδεή και συνεχώς ανανεούμενο.
Την διαρκή τέλεια εισπνοή - εκπνοή του παντός.
Μέσα μας η ψυχή ψάχνει να βρεί την "λύτρωση" της. Και το σίγουρο είναι πως ότι και να κάνει η ύλη, όσο και να θελήσει να την "ταλαιπωρήσει" τα πάντα θα βρούν τον δρόμο τους.

Αυτά τα λίγα προς το παρόν όσο αφορά κάποιες σκέψεις μου.

Πολύ καλό θέμα... ;)

_________________
Άν δεν καώ εγώ, αν δεν καείς εσύ... πως θα γεννούνε τα σκοτάδια Φώς?


30 Ιουν 2009 13:16
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αστερίων

Εγγραφή: 24 Μαρ 2009 00:05
Δημοσιεύσεις: 155
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιούλ 2009 19:41
ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ έγραψε:
Η ψυχή δεν έχει καμία υλική μορφή ή σχέση κατά την γνώμη μου.


Συμφωνώ μαζί σου. Εκδηλώνεται όμως μέσω της ύλης και αποκτά όχι μόνο σχέσεις, αλλά και δεσμά μαζί της, σε σημείο να ταυτίζεται μαζί της και να ανακατεύονται αυτά τα δύο σαν το κρασί με την μέθη (ιδιότητες-είδη,τάσεις και μορφές-εκδηλώσεις) μέσα στον κρατήρα των αισθήσεων. Αν αυτή είναι μία κατάσταση την οποία θα αποκαλούσα "θνητή ψυχή" όπως είπες κι εσύ παρακάτω
Παράθεση:
Άλλοτε αναγνωρίζει την ουσία της μέσα σε άλλο φορέα και άλλοτε την αποστρέφεται λόγω της μη συμβατότητας που νοιώθει. Η ψυχή επίσης κατά την γνώμη μου λογικά πρέπει να διακρίνεται σε θνητή και αθάνατη.
Η θνητή είναι πιο συμβατή με την ύλη (ποιο ταυτόσημη ίσως και συμπαγής) μιας και η ύλη είναι η πιο πυκνή μορφή ενέργειας, απο την στιγμή που το σώμα - ύλη την περικλείει.
, τότε θα πρέπει να υπάρχει μία άλλη κατάσταση διαφορετική από αυτήν, την οποία αν δεν κάνω λάθος την προσδιόρισες ως
Παράθεση:
Η αθάνατη ψυχή από την άλλη πλησιάζει τον Νου, τον αύλο, άφθορο, άχωρο κτλ...
Τον μη εκδηλωμένο, ανενδεή και συνεχώς ανανεούμενο.
Την διαρκή τέλεια εισπνοή - εκπνοή του παντός.


Έχω μια ερώτηση. Η ψυχή αποτελείται από νοητά ή υλικά στοιχεία ή από μείξη των δύο αμφότερων κατηγοριών; Επίσης, στεκόμενος στις ιδιότητες που αποδίδεις στην αθάνατη ψυχή, όπως ότι είναι άχωρη, αφθορη, άυλη και νοητή, θα ήθελα να ρωτήσω για τις ιδιότητές της . Είπαμε ότι δεν έχει υλική μορφή, αλλά μετέχει στην ύλη ως θνητή τόσο όσο μετέχει στον νού ως αθάνατη. Αλλά είναι ή δεν είναι κάτι από τα δύο στα οποία μετέχει; Με λίγα λόγια, έχει κίνηση, αρχή (ως μη εκδηλωμένο) καί τέλος (τελική κατάσταση και σκοπό) ;

_________________
ΚΑΝΕΝΑΣ


04 Ιούλ 2009 19:41
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αστερίων

Εγγραφή: 24 Μαρ 2009 00:05
Δημοσιεύσεις: 155
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιούλ 2009 20:14
Δημήτρη, ανέφερες
Παράθεση:
Ο Σωκράτης λέει ότι οι ψυχές ακολουθούμε τα <άρματα των θεών>. Συνεπώς το πέρνω περίπου ως μέσο επέμβασης των θεών
στη φυσική μας πραγματικότητα.
Όπως φαίνεται και από την υπογραφή μου
αναφορικώς με το ρήμα <άρχω> εννοώ ότι ο Ζευς άρχει
αλλά εμείς ΥΠ άρχουμε του Διός .
Δηλαδή όταν μιλάμε για αυτονομία μήπως εννοούμε το νου μας ?
Είναι δύσκολο να κατανοήσουμε βεβαιώς όλο αυτό
.

Πού το λέει αυτό ο Σωκράτης; Σου είναι εύκολο να παραθέσεις βιβλίο, στίχο και απόσπασμα;


Παράθεση:
Ας σκεφτούμε και αυτά που έχουμε ακούσει για άψυχους και κύβους .
Δηλαδή , σκέφτομαι τώρα , μήπως είναι όντα που δεν είναι φτιαγμένα
από τους θεούς για να επεμβένουν στο νοητικό τους ?
Οπως δήποτε θέλει προσοχή όταν μιλάμε για τις ικανότητες των θεών όμως .


Πώς το εννοείς αυτό; Πώς είναι δυνατόν κάποια όντα να έχουν ως αιτία ύπαρξης τους θεούς και κάποια άλλα όχι, εφόσον ως θεούς εννοούμε τις καθολικές αρχές των όντων;
Διότι αν συνέβαινε αυτό, τότε πως θα ήταν νοητά αυτά τα όντα, αν δεν μετέχουν κατά κάποιο τρόπο στον νου; Κι αν δεν συνέβαινε αυτό, τότε δεν θα είχαν ούτε ιδιότητες.

Παράθεση:
Προκειμένου να κλείσω να μη ξεχάσουμε να συμπεριλάβουμε στη σκέψη μας
τα ζώα και το χρυσούν γένος
όπου και τα δύο φαίνεται να είναι πο εναρμονισμένα ..(με τα <άρματα των θεών>?)


Αν κατάλαβα σωστά, θεωρείς ότι ισοδυναμούν οι δύο καταστάσεις, εκείνη του χρυσού
γένους κι εκείνη του ζώου; Δηλαδή, βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο εξέλιξης ένας φιλόσοφος (πχ Ηράκλειτος) με έναν πίθηκο; Έχουν την ίδια νοημοσύνη, στον ίδιο βαθμό συνείδησης ένας θεός, ένας άνθρωπος, ένας πιθηκος και μία αμοιβάδα;

Παράθεση:
δηλαδή μου φαίνεται ότι τείνουμε για να γίνουμε χρισμένοι
δηλαδή να επαναγκαθιδρύσουμε την επικοινωνία μας με τους θεούς .


Νά πάρουμε χρησμό δηλαδή;

_________________
ΚΑΝΕΝΑΣ


04 Ιούλ 2009 20:14
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αστερίων

Εγγραφή: 24 Μαρ 2009 00:05
Δημοσιεύσεις: 155
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιούλ 2009 21:25
Νικολέτα, ανέφερες
Παράθεση:
Κάποιοι πιστεύουν πως η ψυχή είναι η ενέργεια που πιστοποιεί τον θεο μεσα μας. Πιστεύουν πως η ψυχή είναι δημιούργημα του θεού και σαν δημιούργημα
του είναι κτιστή και διαφέρει απο την άκτιστη ουσία του Θεού. Αφού είναι κτιστή, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στο καλό και το κακό και ανάλογα να πλησιάσει ή να
απομακρυνθεί από το θεό.


Σου είναι εύκολο να πείς, ποιοί το πιστεύουν αυτό όπως και με ποιά κριτήρια έφτασαν σε αυτή την παραδοχή; Εξετάζοντας την θέση τους, ότι η ψυχή είναι ενέργεια που πιστοποιεί τον θεό μέσα μας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι και ο ηλεκτρομαγνητισμός είναι ενέργεια δίχως να είναι ψυχή. Άρα είναι κάτι άλλο πέραν της ενέργειας και εκδηλώνεται μέσω αυτής.Αν είναι ουσία κτιστή, τότε είναι φθαρτή και ότι φθείρεται -δλδ μεταβάλλεται- τότε πρέπει να έχει γεννηθεί ή δημιουργηθεί. Αυτές όμως είναι ιδιότητες των υλικών σωμάτων, ενώ η ψυχή δεν έχει ύλη. Αν επίσης η ουσία του θεού είναι άκτιση και η ουσία της ψυχής κτιστή, τότε το κτιστό δεν έχει δυνατότητα να πλησιάσει το άκτιστο, διότι αυτά τα δύο είναι διαφορετικά και αντίθετα. Όλο αυτό όμως μου φαίνεται αντιφατικό.

Παράθεση:
α) Θεωρία του Πλάτωνα
Ο Πλάτωνας υποστήριζε ότι το σώμα είναι μνήμα και φυλακή της ψυχής και ο άνθρωπος πρέπει να απαλλαγεί απ' αυτό. Πίστευε ότι η ψυχή προέρχεται από
τον κόσμο των Ιδεών, από τον όποίον έπεσε και φυλακίστηκε στο σώμα. Η ψυχή δηλαδή, προϋπήρξε του σώματος και είναι κατά πολύ ανόητερη του.


Σύμφωνα με τον "Κρατύλο" του Πλάτωνος, το σώμα δηλώνει το σήμα, αφενός το μνήμα (εκ της μνήμης), αφετέρου το σώσιμο της ψυχής. Ως ψυχή ετυμολογεί την αναψυχώσα, εκείνην που οχεί φύση και έχει (που κινεί την φύση και την συγκρατεί), ενώ στον "Φαίδρο" αναφέρει ότι κάθε ψυχή είναι αγέννητη και αυτοκινούμενη, αόρατη και νοητή μόνον από τον κυβερνήτη νού.

Παράθεση:
Η Εκκλησία απορρίπτει αυτή τη θεωρία, επειδή πιστεύει στην ενότητα σώματος και ψυχής στο πρόσωπο του ανΘρώπου και επειδή δέχεται την
ταυτόχρονη δημιουργία σώματος και ψυχής.


Δεν μπορεί να υπάρχει ενότητα σώματος και ψυχής διότι υπάρχει απόκλιση και ετερότητα μεταξύ τους. Το σώμα αλλοιώνεται, έχει ποσότητα, όγκο, μέγεθος, σχήμα, χρώμα, μορφή και ύλη, ενώ η ψυχή τα ακριβώς αντίθετα. Το σώμα δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα δημιουργημένο με την ψυχή, διότι αν συνέβαινε αυτό, τότε το ένα θα ήταν αίτιο κίνησης του άλλου. Λογικά, θα πρέπει να προηγείται το αίτιο της κίνησης (ώθηση) από το αποτέλεσμά της (κινητική ενέργεια), οπότε θα πρέπει να προηγείται η ψυχή του σώματος.
Επίσης, το σώμα είναι υλικό. Γεννιέται (εκδηλώνεται ως μορφή) και μεταβάλλεται (αλλάζει μορφή), ενώ η ψυχή αφού είναι ουσία, απέχει των υλικών ιδιοτήτων και είναι κάτι που μετέχει των αισθητών και των νοητών. Οπότε η ψυχή θα πρέπει να είναι σε δυνητική κατάσταση ενδυνάμει, η οποία εκδηλώνεται σε πιθανές ενεργεία εκδηλώσεις με σκοπό και κίνηση την εντελέχειά της. Από αυτή την οπτική η ψυχή δεν είναι κτιστή, αλλά άπειρη και ανεκδήλωτη (νοητή), ενώ το σώμα είναι κτιστό (από την φύση ως μέρος της) και πεπερασμένο εκδηλωμένο.

Παράθεση:
β) Θεωρία της Μετεμψύχωσης
Η θεωρεία αυτή, που είναι μία από τις βασικές θεωριες στον Ινδουϊσμό και στο Βουδισμό, υποστηρίζει οτι η ψυχη μετα το θάνατό της μεταβαίνει σε άλλο ζωντανό
οργανισμό (άνθρωπο ή ζώο), μέχρι να καθαρθεί, οπότε τότε θα ενωθεί με το θείο και θα σταματήσει αυτός ο κύκλος των μετεμψυχώσεων.


Να ξεκαθαρίσω την γνώμη μου ότι δεν είμαι ούτε υπέρ, ούτε κατά της μετεμψύχωσης.
Πιστεύω και δεν πιστεύω σ'αυτήν, εξετάζοντας κάθε δεδομένο και αναζητώντας το λογικά άρτιο. Οπότε, αν η ψυχή έχει και είναι συνείδηση, τότε ξεκινά από το καθολικό (όντως όν),
κατέρχεται στο μερικό (ζωή) και εξελίσσεται κινούμενη προς το πρωταρχικά καθολικό. Έχει δηλαδή πρόοδο και επιστροφή. Εξελισσόμενη όμως, δεν μπορεί να επιστρέψει σε μία πιο ακατέργαστη μορφή ζωής, διότι τότε δεν θα υπήρχε εξέλιξη. Άρα, εξελίσσεται προς κάτι τελειότερο, όντας η ίδια αιτία εξέλιξης της φύσης. Αν είναι θέμα κάθαρσης η επιστροφή και η ψυχή μετέχει στην φύση, τότε η φύση είναι ακάθαρτη. Αυτό όμως υποβιβάζει την αξία της φύσης. Ενωμένη με το θείο είναι ήδη, αφού μετέχει των ιδιοτήτων του. Άρα, θα πρέπει να είναι αρχικά θέμα επιλογής το πού θέλει να βρίσκεται η ψυχή, προς τα πού επιθυμεί να κινηθεί και με ποιά ταχύτητα, όπως και να παραμείνει κάπου εναρμονίζοντας την επιθυμία με την ανάγκη, εξελίσσοντας την λήθη-άγνοια (φυλακή) σε βιωματική γνώμη , η οποία ορθώς επιστάμενη συνεπάγεται γνώση, η οποία τείνει προς την αλήθεια (μετοχή στην μή λήθη και θεία=ταχεία άλη=περιπλάνηση). Αυτό σημαίνει μάλλον εμπειρία και εξέλιξη, τόσο του μέρους όσο και της φύσης μέσω της καθολικής ψυχής.

Παράθεση:
Η Εκκλησία απορρίπτει και αυτή τη θεωρία, γιατί καθε ανθρωπος αποτελεί μια ψυχοσωματική οντότητα που εχει τη δικη του ξεχωριστή προσωπικότητα.
Σώμα και ψυχή στον άνθρωπο είναι ενωμένα σ' ένα πρόσωπο. Πριν την Τελική Κρίση και τη Δευτέρα Παρουσια του Χριστού θα γίνει η ανάσταση όλων των
νεκρών και τότε κάθε ψυχή θα λάβει το σώμα της, πιστοποιωντας ετσι την ενότητα σώματος και ψυχής.


Αν ήταν έτσι, τότε δεν θα υπήρχε πάν οπότε ούτε και ενότητα, παρά μόνον ετερότητα.

Παράθεση:
γ) Θεωρία της Μεταφυτεύσεως
Σύμφωνα με αυτην τη θεωρία η ψυχή του εμβρύου προερχεται απο την ψυχή των γονέων.


Λογικά, ο άνθρωπος παίρνει βιολογικά στοιχεία από τους γονείς τους ως προς το σώμα και στοιχεία προσωπικότητας ώς προς την ψυχή.

Παράθεση:
Η εκκλησία απορρίπτει τη θεωρία της μεταφυτευσεως, γιατί πιστεύει ότι η ψυχή δημιουργεί­ ται απο τoν Θεο και δε μεταβιβάζεται από την ψυχή του ανδρογυνου.

Δηλαδή, το παιδί δεν αποκτά συνήθειες από τους γονείς του, ούτε και διαπλάθεται ο χαρακτήρας του από τους χαρακτήρες των γονιών του;

Παράθεση:
Στη φιλοσοφία, η οντολογική μεταφυσική έχει κεντρικό αντικείμενο το ζήτημα της ψυχής. Οι φιλόσοφοι Αναξιμένης, Ηράκλειτος, Αριστοτέλης και άλλοι,
θεωρούσαν πως η ψυχή είναι ύλη. Συγκεκριμένα πως αποτελεί την κινητήρια δύναμη των πάντων και τη βάση πάνω στην οποία δημιουργήθηκε το σύμπαν.

Αντίθετα ο Πλάτωνας υποστήριξε ότι η ψυχή είναι η αρχή της σκέψης. Αυτός πρώτος διατύπωσε τη θεωρία ότι η ψυχή είναι άυλη, άφθαρτη κι αθάνατη.


Ποιός φιλόσοφος αναφέρει ότι η ψυχή ταυτίζεται με την ύλη ή ότι είναι ύλη; Απ'όσο έχω διαβάσει κανείς, πλήν των επικούρειων που υποστήριξαν ότι η ψυχή αποτελείται από άτομα. Στο θέμα αυτό απαντάν ο Κλεομήδης στο "περί κυκλικής θεωρίας μετεώρων Β'"στο κεφάλαιο που αναφέρεται στις απόψεις των επικούρειων, όπως και ο Πλούταρχος στο "περί δεισιδαιμονιών".

Ο πρώτος που το διατύπωσε σίγουρα αυτό, βασικά ήταν ο Ηράκλειτος σύμφωνα με το απόσπασμα που αναφέρει "θνητοί αθάνατοι, αθάνατοι θνητοί , αν και στοιχεία γι'αυτό υπάρχουν και στα Ορφικά. Ο Πλάτων αναφέρει την ψυχή ως αρχή κίνησης (βλ. Φαίδρο και Φαίδωνα).

Παράθεση:
Η προσωπική μου άποψη περί ψυχής είναι ότι η "ψυχή'' είναι εκείνος ο μόνιμα
παρόν παρατηρητής που χρησιμοποιεί το σώμα και τον εγκέφαλο μας.
Είναι το αθάνατο κομμάτι μας στο οποίο ανήκουν τα θνητά κομμάτια της ψυχής (σώμα - εγκέφαλος). Η σύσταση της ψυχής κατά πάσα πιθανότητα είναι κβαντικό κενό
(κάτι αόρατο μέσα στο κβαντικό κενό) και είναι η δύναμη που αντιλαμβάνεται πίσω από τα αισθητήρια όργανα και τον εγκέφαλο.


Πολύ ενδιαφέρουσα οπτική. Πώς χρησιμοποιεί η ψυχή το σώμα και τον εγκέφαλο;

Παράθεση:
Εγώ πιστεύω ότι η προσωπικότητα δεν έχει καμία σχέση με την ψυχή μας. Η προσωπικότητα είναι κάτι άλλο. Είναι κάτι επίκτητο και αέναα μεταβαλόμενο.
Η προσωπικότητα διαβάζει δεδομένα που διαχειρίζεται ο εγκέφαλος μας βάση των ερεθισμάτων που δέχεται επί καθημερινής βάσης. Εγώ όταν ήμουν 6 χρονών
δεν είχα την ίδια προσωπικότητα που έχω σήμερα. Κοινώς δέχθηκα πολλά και διαφορετικά εξωτερικά ερεθίσματα στον εγκέφαλο μου για να διαμορφώσω τον
χαρακτήρα μου σήμερα.. προς το καλύτερο (;) προς το χειρότερο (;) δεν έχει σημασία αυτό, σημασία έχει ότι η προσωπικότητα είναι απλά ένας "ρόλος" που
ταυτίζεται με τον παρατηρητή μας - την ψυχή μας. Η προσωπικότητα πεθαίνει όχι μόνο με το θάνατο του σώματος, αλλά και όσο είσαι εν βιολογική ζωή.


Αφού εξελίσσεται η ψυχή, μεταβάλεται κι εκείνη, αποκτώντας ή αφαιρώντας τα επίκτητα κομμάτια της εφήμερης (θνητής) προσωπικότητας. Η προσωπικότητα πεθαίνει κάθε στιγμή στην βιολογική ζωή, διότι αλλάζει. Αυτό είναι κατά την γνώμη μου το γίγνεσθαι. Τί μένει όμως αμετάβλητο σ'αυτήν; Τί δεν είναι ψυχή;

_________________
ΚΑΝΕΝΑΣ


04 Ιούλ 2009 21:25
Αποστολή προσωπικού μηνύματος

Εγγραφή: 19 Μαρ 2009 10:24
Δημοσιεύσεις: 106
Τοποθεσία: Αθήναι
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιούλ 2009 22:28
{
Φαίδρος ή περί Έρωτος
μετά το 246 + (Κάκτος)
Και όλο το κείμενο μετα είναι αυτό περίπου που θέλω να πω
(για την ουσία της ψυχής)

εοικετο δη συμφυτω δυναμει υποπτερου ζευγους τε και ηνιοχου=~
Μοιάζει λοιπον με καποια συμυτη δυναμη ,απο ενα ζευγος φτερωτων αλογων και απο εναν ηνιοχο.

247- Ο με΄γας Δίας ηγεμονας του ουρανουπου διευθύνει άρμα φτερωτό πρώτος προχωρεί , διευθύνοντας και φροντίζοντας τα πάντα...
252δ Με τον ίδιο τρόπο , το κάθε θεό, του οποίου ο καθένας μας θυασωτής ήταν ,εκείνο το θεό τιμώντας και μιμούμενος...

}

_________________
Ο θεός Δίας άρχει και αποκαλύπτεται σε όποιον ,τουλάχιστον ,τον πιστέψει.
Δώδεκα οι θεοί του Ολύμπου.
θεός Δίας,θεός Ποσειδώνας,θεός Ερμής,θεός Ήφαιστος,θεός Άρης,θεός Απόλλων,
θεά Ήρα,θεά Εστία,θεά Δήμητρα,θεά Αφροδίτη,θεά Αθηνά,θεά Άρτεμις.


04 Ιούλ 2009 22:28
Αποστολή προσωπικού μηνύματος

Εγγραφή: 19 Μαρ 2009 10:24
Δημοσιεύσεις: 106
Τοποθεσία: Αθήναι
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιούλ 2009 22:49
Παράθεση:
Ας σκεφτούμε και αυτά που έχουμε ακούσει για άψυχους και κύβους .
Δηλαδή , σκέφτομαι τώρα , μήπως είναι όντα που δεν είναι φτιαγμένα
από τους θεούς για να επεμβένουν στο νοητικό τους ?
Οπως δήποτε θέλει προσοχή όταν μιλάμε για τις ικανότητες των θεών όμως .


Δεν εννοούσα ότι αυτά τα όντα δεν έχουν αιτία ύπαρξης των θεών
απλώς ότι μήπως αντίθετως αυτά είναι πλήρως αυτόνομα
ότι ..σαν να λέμε έχουν πολύ συγκεκριμένο εύρος αυτονομίας
αλλά εκτός του ότι αντιφάσκω μου φαίνεται σε αυτό
παραδίνομαι!


Παράθεση:
Προκειμένου να κλείσω να μη ξεχάσουμε να συμπεριλάβουμε στη σκέψη μας
τα ζώα και το χρυσούν γένος
όπου και τα δύο φαίνεται να είναι πο εναρμονισμένα ..(με τα <άρματα των θεών>?)


Έχω βεβαίως ακούσει και την άποψη ότι τα γένη αντανακλούν την εδώ πραγματικότητα
αλλά εγώ τα πέρνω ως ιστορικά γένη .
Και όχι δεν εννοώ ότι βρίσκοντε στο ίδιο επίπεδο εξέλιξης αλλά ότι
το χρυσούν γένος είχε το λόγο σε αντιδιαστολή με τα ζώα
αλλά ήταν (όλοι οι <χρυσοί άνθρωποι>) σε επικοινωνία με τους θεούς .
Δηλαδή ήταν όλοι τους ιερείς ή μύστες .
Όταν λέω ιερέας , εννοώ ότι είναι ο άνθρωπος που επικοινωνεί άμεσα με τους θεούς.
Ο μύστης από την άλλη είναι αυτός που
διδάσκει και κατευθύνει τους ανθρώπους να γίνουν ιερείς .
Και εδώ μου φαίνεται ότι είναι και το κλειδί για την εναρμόνηση του χρυσού γένους που λέω .
Ότι δηλαδή το χρυσό γένος δεν είχε μύστες , αφού τα παιδιά
μεγαλώνοντας υιοθετούσαν κατευθείαν τη πρακτική των γονέων τους.
Κάτι τέτοιο!

_________________
Ο θεός Δίας άρχει και αποκαλύπτεται σε όποιον ,τουλάχιστον ,τον πιστέψει.
Δώδεκα οι θεοί του Ολύμπου.
θεός Δίας,θεός Ποσειδώνας,θεός Ερμής,θεός Ήφαιστος,θεός Άρης,θεός Απόλλων,
θεά Ήρα,θεά Εστία,θεά Δήμητρα,θεά Αφροδίτη,θεά Αθηνά,θεά Άρτεμις.


04 Ιούλ 2009 22:49
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Διαχειριστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 07 Δεκ 2008 01:04
Δημοσιεύσεις: 1366
Τοποθεσία: ΕΛΛΑΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιούλ 2009 23:28
Παράθεση:
Νικολέτα, ανέφερες

Κάποιοι πιστεύουν πως η ψυχή είναι η ενέργεια που πιστοποιεί τον θεο μεσα μας. Πιστεύουν πως η ψυχή είναι δημιούργημα του θεού και σαν δημιούργημα
του είναι κτιστή και διαφέρει απο την άκτιστη ουσία του Θεού. Αφού είναι κτιστή, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στο καλό και το κακό και ανάλογα να πλησιάσει ή να
απομακρυνθεί από το θεό.


Παράθεση:
Σου είναι εύκολο να πείς, ποιοί το πιστεύουν αυτό όπως και με ποιά κριτήρια έφτασαν σε αυτή την παραδοχή; Εξετάζοντας την θέση τους, ότι η ψυχή είναι ενέργεια που πιστοποιεί τον θεό μέσα μας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι και ο ηλεκτρομαγνητισμός είναι ενέργεια δίχως να είναι ψυχή. Άρα είναι κάτι άλλο πέραν της ενέργειας και εκδηλώνεται μέσω αυτής.Αν είναι ουσία κτιστή, τότε είναι φθαρτή και ότι φθείρεται -δλδ μεταβάλλεται- τότε πρέπει να έχει γεννηθεί ή δημιουργηθεί. Αυτές όμως είναι ιδιότητες των υλικών σωμάτων, ενώ η ψυχή δεν έχει ύλη. Αν επίσης η ουσία του θεού είναι άκτιση και η ουσία της ψυχής κτιστή, τότε το κτιστό δεν έχει δυνατότητα να πλησιάσει το άκτιστο, διότι αυτά τα δύο είναι διαφορετικά και αντίθετα. Όλο αυτό όμως μου φαίνεται αντιφατικό.


Λοιπόν :) τα πράγματα είναι πιο απλά από ότι φανταζόμαστε.. εφόσον είναι δημιούργημα ενός θεού είναι κάτι κτιστό. Αν θες όμως την προσωπική μου άποψη,
η ψυχή δεν είναι κάτι κτιστό και ούτε δημιούργημα κάποιου θεού. Μπορούμε να πούμε ότι είναι κομμάτι της συμπαντικής ψυχής - ενέργειας, άρα ότι είναι υπεράνω του θεού.

Παράθεση:
Η προσωπική μου άποψη περί ψυχής είναι ότι η "ψυχή'' είναι εκείνος ο μόνιμα παρόν παρατηρητής που χρησιμοποιεί το σώμα και τον εγκέφαλο μας.
Είναι το αθάνατο κομμάτι μας στο οποίο ανήκουν τα θνητά κομμάτια της ψυχής (σώμα - εγκέφαλος). Η σύσταση της ψυχής κατά πάσα πιθανότητα είναι κβαντικό κενό (κάτι αόρατο μέσα στο κβαντικό κενό) και είναι η δύναμη που αντιλαμβάνεται πίσω από τα αισθητήρια όργανα και τον εγκέφαλο.


Παράθεση:
Πολύ ενδιαφέρουσα οπτική. Πώς χρησιμοποιεί η ψυχή το σώμα και τον εγκέφαλο;


Μα φύσικά ως χειριστής στην εδώ υλική ζωή (του σώματος πάντα)!

_________________
"ό μέν ήλιός ποτε άμαυρωθείς τήν γήν σκιά,
τότε δέ ναοί οί συνεχώς στάντες άποφθερούνται,
αιθήρ δέ φθίσεται καί Θεοί έπί χθονί πεσούνται.
Οί μέν ήσσονές ποτε τών κρεισσόνων έσονται Κύριοι,
τότε δέ άοιδοί άείδοντες παύσονται
καί μάλλον τά όπλα άναλήψονται."
ЭЄ 'Α Σκορπίου - Αντάρης ЭЄ


04 Ιούλ 2009 23:28
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 10 Δεκ 2008 03:16
Δημοσιεύσεις: 77
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Ιούλ 2009 13:17
Δημήτρη ποιους εννοείς λέγοντας χρυσούς ανθρώπους :?: Είναι η μετεμψύχωση που τους συμβαίνει ή κάτι άλλο :?:


12 Ιούλ 2009 13:17
Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 Σελίδα 1 από 1 [ 22 Δημοσιεύσεις ]
Απαντήστε στο θέμα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε: 
cron
www.afipnisis.gr © 2008, 2009, 2010, 2011